tisdag 17 november 2020

 För ca 7 månader sedan så blev våra mopeder stulna där dom stod parkerade väl låsta med kedjor och mycket bra och dyra lås.

Dom stod parkerade i vårt nybyggda cykelrum i huset där man trodde dom skulle stå säkert, men någon har gått genom två låsta dörrar utan att ha brutit upp dom sedan har dom skurit upp våra Klass 3 lås med vinkelslip.

Igår åkte jag tunnelbanor och en buss till Nacka där jag träffade en kille från sjöpolisen som hade ringt mig och berättat att dom hade hittat en av mopparna.

Jag hade med mig hjälm, verktyg och en pump i hopp om att kunna köra hem den men jag tänkte mest att nu möts jag av en skrothög som inte går att känna igen.

Den trevliga polisen hjälpte mig att få upp det låsta tanklocket som jag hade kastat nyckeln till eftersom jag aldrig trodde jag skulle få se någon moppe igen, sedan hällde jag i en liter bensin och den startade direkt.

Något kall och frusen men överlycklig så kom jag sedan hem med min kära moped.

Tack Polisen ni är bäst.

Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...