torsdag 5 december 2013

Ett liv har slocknat.

Idag klockan 9:30 tog Rasmus sitt sista andetag och somnade in lugnt och stillsamt med Mamma vid sin sida.
När jag kom till sjukhuset en stund senare så möttes jag av en sådan fin syn,min son som ligger alldeles lugn och fortfarande varm,äntligen är det slut på allt hans lidande.
Äntligen slipper han kämpa mot cancern som har förstört hela hans liv de senaste två åren.
Alla som känner Rasmus vet att han är alldeles för god för den här världen att han har blivit kallad till ett bättre ställe,medans vi andra får leva vidare i denna usla värld full av krig,svält och katastrofer.
Rasmus du kommer att vara saknad men aldrig bli glömd,du har gjort så mycket för så många.

Vi ses Pappa ❤️❤️❤️❤️

29 kommentarer:

  1. <3 <3 <3 Kalle vet inte vad jag ska säga. Önskade dig en bra dag tidigare imorse, vad fel det känns nu. Som du beskriver det känns det som en lättnad att han nu inte lider mer men detta måste ha blivit din och din familjs värsta dag. Tänker på dig och hela din familj och även på Rasmus <3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalle jag beklagar er stora sorg. Som Rasmus skulle ha sagt
      - Kärlek till er ♡♥♡

      Radera
  2. Beklagar sorgen. Kände inte Rasmus personligen men min sambo lärde känna honom via gymmet där dem tränade ihop. Han berättade om en härlig ung man vid namn Rasmus som var sjuk och var otroligt ledsen över detta. Kom över din blogg via facebook och inser att detta är samma härliga unga man som min sambo berättade om. Jag hoppas att ni finner ro i era hjärtan och är säker på att Rasmus är i en bättre plats. Många kramar till er. /K

    SvaraRadera
  3. Vila i frid Rasmus, vi kommer aldrig att glömma dig! ♡

    SvaraRadera
  4. beklagar sorgen den stora sorgen

    SvaraRadera
  5. Jag kände aldrig Rasmus men har genom vänner på Facebook blivit informerad om allt detta elände. Jag beklagar sorgen så mycket och önskar er all styrka som ni behöver. Många har idag skrivit ett farväl på Facebook och jag kan se att han var en väldigt omtyckt kille. Må han vila i frid.

    /kille från Upplands Väsby

    SvaraRadera
  6. Jag känner inte er men jag lider verkligen med er, fina Rasmus!! Det är så orättvis, jävla cancer!!! Jag beklagar så mycket, vila i frid fina Rasmus <3

    SvaraRadera
  7. Vila i frid Ralle. Du är på bättre plats och det sägs att goda människor kommer till himlen tidigare, antar att det stämmer. Du finns i våra hjärtan. Tack för att man fick chansen att lära känna en underbar människa som dig, det va en ära. /vän från förr

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar sorgen. Vi jobbade ihop på golfbanan sommaren 2011, och jag har många roliga minnen från den tiden ihop med Rasmus och de andra grabbarn i bunkerteamet.

    SvaraRadera
  9. Vila i frid Rasmus! Må Gud stärka er genom denna svåra period. Rasmus är en ängel hos Gud nu och på en bättre plats! jag har inga ord är djupt ledsen. Jag kände inte Rasmus men jag har följt hans kamp under en tid och jag säger bara: vilken kämpe! En ängel.

    SvaraRadera
  10. Vila i frid fina du! Gud har nu fått ännu en underbar själ till sin himmel. Jag beklagar sorgen till familjen och alla andra som sörjer honom. Att förlora någon, vet det än är, är fruktansvärt :( RIP Ralle!

    SvaraRadera
  11. Vi tänker mycket på er ❤❤❤

    SvaraRadera
  12. En till diamant har slocknat o vaknat upp som en ängel nu,önskar bara kunde träffa dig innan din färd. Jag önskar all styrka i världen för dina föräldrar o bror, kärlek,styrka o varma kramar till din familj. SOV GOTT♡♡♡

    SvaraRadera
  13. Alla människor vill ju tro på en Gud, oavsett vilken, och så även jag, Men jag KAN bara inte förstå varför den goda Guden väljer att ta bort unga, fina människor i ett alldeles för tidigt skede?? Vad är meningen med detta?

    Blir så ledsen, sorgsen, bedrövad, förtvivlad och maktlös över Rasmus öde!
    Som vi alla vet var han en fantastisk kämpe men tyvärr räckte det inte till. Mitt hjärta gråter stora tårar för er alla men jag hoppas att Rasmus får ro, ljus, stillhet där han är nu. Vila i frid fina Rasmus. <3

    SvaraRadera
  14. Åh Kalle, mina tankar och mitt hjärta är hos er. Så ledsamma nyheter och den kärlek och mod ni visat har varit obeskrivligt. Rasmus kommer alltid att finnas kvar inom er. All min kärlek till er i denna svåra stund. Livet är inte rättvist. ♥

    SvaraRadera
  15. Sov så gott fina Rasmus <3 Jag kände inte dig men jag har följt din kamp på håll. Mina tankar finns hos din familj och alla dina underbara vänner <3
    //K

    SvaraRadera
  16. Barndomsvän till min son.... djupt berörd.
    Vila nu lugnt i det som nu befriat dig Rasmus från allt ont.

    Jeanette

    SvaraRadera
  17. Beklagar sorgen. Vila i frid Rasmus. Du vakar över din familj över ger värme till andra behövande fast på en annan plats i stratosfären ♥♥♥

    SvaraRadera
  18. Vila i frid kära vän. En online bekant som jag spelade mycket spel med online, har följt resan från att Ralle blev sjuk. Han var en glädje spridare, vacker inuti och utanpå.
    Nu har han inte ont mer, och vi ses en dag igen, det är jag säker på.

    Styrka och kärlek till familj och vänner <3 <3 <3

    SvaraRadera
  19. Mr. Charlie Is not words that can describe the pain that you are going tru but I just can tell you that I am so very sorry for for you loss, my heart go to you wife and my prayers for you son soul, I am sure that she will meet my little girl there, and she will show im around and they will wait for us to be reunite with them one day. God Bless you

    SvaraRadera
  20. Jag kände Rasmus genom min son Eduardo som spelade basket med honom. Våra hjärtan gråter men vi är säkra på att Rasmus nu lever med Gud i himlen. Gud vet mer. Han väljer sina änglar och tar dem från den här världen tidigt för att förskona dem från allt i denna värld man lider.

    Jag minns när min syster förlorade sin son i en olycka några år sen. Men vi förstod att han hade börjat leva det sanna livet med den evige Fadern. Och detta är vad jag tror nu, att Rasmus är född på nytt. Han lever sitt nya liv. När vi lämnar denna värld, lämnar vi fodralet som vi kom fram som kallas kropp, men vår själ fortsätter att leva och går till sin riktiga, slutgiltiga och vackraste hus.

    Under några dagar har vi bad mycket för Rasmus. Vi bad om Guds barmhärtighet för honom och hans familj. Vi har gjort en bön kedja med mina vänner och familj på olika länder som Kanada, USA, Chile, Frankrike, Italien, Ecuador mitt land, Danmark där min son bor och här i Stockholm. Rasmus gjorde många människor ber, som Gud kallar oss att göra, och jag tror att det var Rasmus sista stora missionen.

    Min familj och vänner lärde sig snart att älska Rasmus och jag själv. De har bett till mig att säga till er att de beklagar sorgen och att de fortsätter be för er alla och för Rasmus.

    Mitt hjärta med er och med Rasmus som nu vilar i Herrens frid.

    SvaraRadera
  21. Riposa in pace Rasmus

    SvaraRadera
  22. Tänder ljus för dig på din födelsedag som är idag ♡

    Vila i frid Rasmus

    SvaraRadera
  23. Så jävla fucking orättvist, FUCK CANCER SOM TAR oskyldiga unga människor liv..
    Beklagar verkligen sorgen, och känner den med er, Må nu Rasmus få vila i frid! <3

    SvaraRadera
  24. Vi ses imorgon Rasmus. ❤ //h.

    SvaraRadera

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...