torsdag 27 december 2012

Kängor hit och dit

Med nya kängor och vässade broddar ger jag mig ut på vägen som liknar en isbana.
Långsamt formar sig fötterna efter de nya kängorna eller tvärt om.
Jag går i ösande regn fast det är vinter,broddarna har bra fäste mot isen.
Kläderna blir blöta men jag förblir torr det känns som hela jag är gjord av Goretex,jag andas men blir inte blöt.
Jag har slängt alla kartor och låter kängorna rita nya i isen,ta mig dit jag kommer men hur jag än går så hamnar jag på Bromma till slut.
Det känns skönt att ha ett jobb att gå till,om inte jag var här vem gör alla mina sysslor då?
En ny dag ett nytt äventyr.
Döden kan lura runt hörnet så nu ska jag passa på att leva.
Jag mår bra.
Fred och kärlek till alla utom cancer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...