fredag 4 december 2020


Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor.

Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver.

Vår nya familjemedlem är lika trött som jag är och kan ta långa sovmorgnar och står inte vid dörren och hoppar och ylar för att hon vill gå ut.

Om det regnar ute vill hon helst inte gå ut alls, så när vi går ut så sticker hon bara ut huvudet först för att kolla vad det är för väder.

Den första veckan vägrade hon att gå den vägen som jag ville gå, hon bara lade sig ner och vägrade röra på sig så vi kom ingenstans.

Den andra veckan har det gått mycket bättre, hon har börjat lära mig hur jag skall gå när vi går ut, hon har lärt mig mycket den här tiden.

 Men hennes bästis är nog Brita för hon har väldigt bråttom hem till henne när vi är ute och hon har gjort det hon tycker hon behöver göra.

Vi har gått flera (långpromenader) och det är jättemysigt, hon lär mig mer och mer varje dag.

Hon är den godaste och bästa hunden jag kan tänka mig, precis som jag tycker att en hund skall vara.

Hon är så lugn och bryr sig inte om andra hundar så vi kan lugnt gå förbi små skällande Instagramhundar  utan att hon reagerar.

Det är härligt med en hårig vän och det är det bästa som hänt oss på länge.

Välkommen till familjen.



 

1 kommentar:

  1. Härligt att det blev så! Grattis Kalle och Brita till en ny bästa vän! Ella verkar som skapt för er! Bamsekramar 💞

    SvaraRadera

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...