torsdag 25 juni 2020

Bajskorvar.

Efter att ha hållit på halva vintern med att renovera förgasare och gjort rent tanken på moppen och den äntligen är klar så blir man lycklig när den sedan startar på en gång.
Och att göra rent tanken på en moped där tanken sitter fast i ramen och inte går att ta bort är inte lätt.
Först tömma ut bensinen sedan skölja ur och hälla i citronsyra som efter att ha stått i hela natten skall sköljas ur trettioförton gånger för att få ur all rost och sedan försluta med maskindiskmedel för att det inte ska rosta igen och skölja ur det med vatten förtiotrötton gånger och sedan torka tanken med Rödsprit och hårtork.
Sedan blev det vår och värmen kom och vi ville åka en premiärtur på mopparna men då har någon snott dom.
Någon har gått in i vårt låsta garage och gått in i det låsta cykelrummet utan att göra märken på dörrarna, och sedan skurit upp våra som vi trodde säkra lås.
Dom snodde kedjorna som vi låste mopparna med också.
Dom här gamla mopparna var såklart inte stöldförsäkrade för det hade kostat mer per år än mopparna är värda.
Jag vill åka moppe nu, men jag har inte ens en cykel att trampa runt på och leta efter dom i närområdet nu när jag inte har jobb.
Och inte har jag råd med en ny moppe heller.
Jag tycker inte om er bajskorvar som inte kunde låta bli våra saker.
Fred och varm sommar till nästan alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...