fredag 24 maj 2013

Sverige brinner.

Frågan är inte om det kommer att brinna ikväll utan var det kommer att brinna ikväll.
När jag var liten kille för länge sedan så var vi också ute och lekte men vi tände inte eld på bilar,polisstationer,dagis och skolor.
Och man hade respekt för polisen man visste att dom finns för att hjälpa,man hade inte en tanke på att kasta stenar på poliser och brandmän.
Man behövde inte heller gå ut och slåss,misshandla eller råna andra människor,vad jag kommer ihåg så hade vi bara kul och gick bara in för att äta och sova.
Och jag är uppvuxen i två förorter i västerort som kanske inte har så gott rykte nu för tiden men det var inget man mådde dåligt av eller brydde sig om.
Vi hade jättekul tack alla gamla kompisar från förr.
Jag vet inte om det är kul att elda bilar men det tror jag inte och det förstör så mycket för så många så sluta med det.Tack.
Det senaste jag läste var att tidningarna hetsar och betalar ungdomar för att tända på saker och filma och fota så dom ska få mer att skriva om,och vet ni det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är så.
Fred och Kärlek till alla utom cancer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...