lördag 17 november 2012

BMI

Normalvikt (BMI mellan 18.5–24.99)

Normalvikt är den hälsosammaste viktklassen

Övervikt (BMI mellan 25,00–29,99)

Hamnar du i viktklassen övervikt väger du för mycket i förhållandet till din längd. Detta kan i längden innebära komplikationer som förhöjt blodtryck, förhöjda blodfetter och typ 2 diabetes. Kontakta läkare för att få råd om hur du utifrån dina förutsättningar kan nå en sund vikt.

Fetma (BMI högre än 30)

Vid fetma bör du kontakta läkare för att göra en skräddarsydd plan för att gå ner i vikt utifrån dina förutsättningar. Vid fetma är riskerna ännu större för förhöjt blodtryck, förhöjda blodfetter och typ 2 diabetes.


Med mitt BMI så är jag numera normalviktig.
Men om jag tränar och lägger på mig 5 kilo med bara muskler,då blir jag överviktig?och ska kontakta läkare????

Och om jag tränar mer och lägger på mig 10 kg muskler,då hamnar jag på fetma och ska kontakta
Läkare????

Ska det inte vara bra att träna?
Och är det inte bra med muskler?
Nu vågar jag knappt gå in i gymet,
jag börjar känna mig sjuk.
Är det någon som känner till någon bra läkare jag kan kontakta????

Fred och Kärlek till alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har hon flyttat in och bott hos oss i 2 veckor. Hon heter Ella är 7 år och är en kortsvansad Golden Retriver. Vår nya familjemedlem är li...